Ismét itt a Blue Monday, azaz a Szomorú Hétfő – Hogy küzdjünk meg vele?

Jellemzően Január harmadik Hétfőjét nevezzük Szomorú Hétfőnek, vagyis az év legnyomasztóbb napjának. De nem erre az egy napra koncentrálódik az az időszak, amikor hajlamosabbak vagyunk magunk alatt lenni. Sokan depresszívebbek vagyunk az év első hónapjában, ilyenkor sokkal lassabban telnek a napok, a hetek. 

Azonban néhány tipp segítségével könnyebbé tehetjük ezt az időszakot:

1. Kezdd a napot egy csésze kamillateával, amely segít csillapítani a szorongást! Vagy remek alkalom lehet a szürke januári hétköznapokat feldobni egy baráti beszélgetéssel egy kellemes teaházban vagy kávézóban. Jó ötlet minél több időt tölteni a barátainkkal, a családunkkal is. Ilyenkor mindenkinek fokozottabban szüksége van a társaságra és a vidám programokra. 

2. Viselj színes ruhadarabokat! Minél szürkébb az időjárás, annál színesebben érdemes öltözködnünk! A feltünőbb darabokban sokkal magabiztosabbak és életvidámabban vagyunk. Ha nem kedveled az erős színeket a ruhatáradban, jó ötlet lehet egy-egy sállal, kiegészítővel feldobni az öltözeted, de egy hangsúlyosabb rúzs is jól jöhet. Egy erősebb rózsaszín vagy piros rúzs viselése során szinte lehetetlen szomorúnak lenni! 🙂 

3. Olvass önfejlesztő könyveket! Akár a munkád kapcsán szeretnél fejlődni, akár rossz szokásaidon akarsz változtatni, produktívabbá válni vagy a kapcsolataidat fejleszteni, az önfejlesztő könyvek segítenek kibontakoztatni a benned rejlő lehetőségeket és segítenek boldogabbá és kiegyensúlyozottabbá válni. A könyvesboltok polcain számtalan jó könyv közül válogathatsz, ezerféle témában.

4. Vásárolj virágokat! Különösen ha heti több napot is otthonról dolgozol. Ugyanis rendkívül fontos, milyen környezetben teszed azt, és nem csak a kényelmes irodaszékről van szó. A friss virág az asztalon mindig feldobja a lakást és az ember hangulatát is. Ilyen apró dolgok is tudják befolyásolni a hangulatunkat. 

5. Válassz kényeztető szolgáltatásokat! Megérdemelsz egy kellemes masszázst, egy arckezelést vagy egy új frizurát. Mindenki napját fel tudja dobni egy wellness szolgáltatás. Remek ötlet lehet barátnőkkel/barátokkal ellátogatni egy fürdőbe. Fontos, hogy időt szánjunk önmagunkra, különösen akkor, ha egy kicsit jobban magunk alatt vagyunk!

6. Nézz vígjátékokat! A hideg, szürke időjárás nem kedvez a kültéri programoknak, így a szabadidőnket jórészt filmek, sorozatok nézésével töltjük. Mindenképp érdemes vígjátékokat, humoros filmeket választanunk. 

7. Egy süti senkinek sem árthat! Legtöbben megfogadunk az új évvel tudatos táplálkozásra, fogyókúrára, sportolásra vonatkozó fogadalmakat. Azonban ezek legyenek csak irányelvek, fontos, hogy ne osztályozzuk az ételeket, amelyeket megeszünk kalória szerint. Ez plusz egy nyomasztó faktor az év eleji letargia közepette, ami csak csalódottá és szomorúvá tehet minket. AZ életmódváltás sosem egyszerű és tovább nehezíti a dolgunk ha egyik napról a másikra próbáljuk meg az összes szokásunkat megváltoztatni. A legfontosabb, hogy jól érezzük magunkat, és ha az aktuális boldogságunkhoz fontos egy sütemény, akkor ne vonjuk meg magunktól azt. 

A fenti tippekből akár már ha 1-2 darabot beépítünk tudatosan az elkövetkezendő hetekbe, már egy-egy mosollyal többek leszünk. Ne feledjük, a természet sem január elején újjul meg, mi is adjunk időt magunknak! Az elkövetkezendő hetek teljenek inkább a tervezéssel, várakozással, ha úgy érezzük, most nem tudunk teljes lendülettel elkezdeni az évet. 

 

(Kép forrása: Pixabay)

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Share This